Pages

Wednesday, October 19, 2011

Kegilaan Terhadap Hard Lure



Pada peringkat awal melibatkan diri dalam Sport Fishing di bumi New Zealand, saya cuma pandai menggunakan Toby Lure ( Spoon) dan Tassie Lure ( Spoon versi plastik) .

Namun semenjak kejayaan menaikkan ikan dengan Abu Tormentor dan Rapala F9, saya mula jatuh cinta dengan umpan hard lure dan hampir setiap minggu ada sahaja yang dibeli tidak kira dari kedai atau online.

Sempat juga saya pesan stok abu tormentor tambahan dari Pak Cik saya yang berkunjung pada hujung October untuk graduasi anaknya.

Abu tormentor yang masih berbau kedai

Tidak sampai sebulan, koleksi saya melebihi keperluan sedangkan lure yang kerap dipakai cuma 2 hingga 3 biji sahaja. Kesibukan dengan kelas Summer juga membataskan peluang mencuba lure-lure yang baru dibeli.

Sehingga hari ini saya masih tidak berkesempatan mencuba lure-lure di atas

3 comments: