Pages

Wednesday, January 11, 2012

Diari Trout Hunter


Alhamdulillah, setelah 6 tahun lebih berada di New Zealand saya akhirnya berjaya menamatkan pengajian dan mengambil keputusan untuk pulang terus ke Malaysia dan berkhidmat kepada negara tercinta.

Kerinduan atas segala macam benda, peristiwa, dan aktiviti di Malaysia selama berada di luar negara bakal terubat pada tahun-tahun yang mendatang. Yang paling penting, saya akan lebih dekat dengan keluarga dan sanak saudara yang selama ini banyak memberi sokongan moral dan wang ringgit terutamanya mak dan abah.

Namun begitu, jauh di sudut hati saya tahu dan yakin bahawa saya bakal merindui saat- saat manis memancing Trout bersama kawan-kawan di Dunedin, New Zealand.

Terlalu banyak kenangan memancing bersama yang tidak dapat saya lupakan hingga ke akhir hayat saya. Bukan mudah untuk mendapat peluang berkunjung ke negara orang apatah lagi menduga sungai dan laut di sana.

Peluang yang ada tidak saya sia-siakan dan saya nukilkan coretan berupa diari memancing di negara yang sinonim dengan lembu dan susu itu.

Tulisan-tulisan sebelum ini bakal saya pindahkan ke Diari Trouthunter demi memberi ruang kepada siri-siri memancing lain yang bakal saya tempuhi di tanah air. Tambahan pula, terdapat longgokan blog entry yang terlalu banyak akibat ketiadaan masa sebelum ini untuk mengemaskini blog trouthunter.

Semoga tulisan dalam Diari Trouthunter yang tak seberapa dapat dikongsi dengan rakan-rakan memancing dan mungkin dapat memberi panduan andaikata ada rezeki rakan-rakan untuk berkunjung ke sana suatu hari nanti.


Ladang kelapa sawit yang terletak betul-betul di hadapan rumah

No comments:

Post a Comment